Vânzările şi cifra de afaceri Agricola Bacău sunt creştere după 9 luni

Bacău, 8 octombrie 2009. În primele trei trimestre ale anului 2009 Agricola Internaţional SA Bacău a înregistrat o cifră de afaceri de 209.029 mii lei, cu 10,1% mai mult faţă de cifra de afaceri a primelor trei trimestre din 2008 (189.787 mii lei).

Creşterea înregistrată este rezultatul direct al creşterii vânzărilor de carne de pui în 2009 faţă de anul trecut, dar şi modificării structurii de producţie în favoarea produsulelor refrigerate, ca urmare a modernizării abatorului de păsări + un proiect investiţional de 12 milioane euro – în prima parte a anului trecut.

La nivelul Grupului Agricola Bacău, cifrele de afaceri comparative 2008 / 2009 pe unităţile de business (fimele din grup unde se obţin categoriile de produse din portofoliul Agricola Bacău), sunt:

Linie de business
(Categorie produs) Cifră afaceri (lei) %
Companie                                                                  9 luni 2008                         9 luni 2009
AGRICOLA INTERNATIONAL Carne pasăre 189,787,887                        209,029,453        + 10,1%
AVICOLA LUMINA Ouă consum                          9,884,706                           22,389,732        + 126,5%
CONAGRA Preparate fierte-afumate                   14,833,170                            19,311,600        + 30,0%
EUROPROD Semipreparate                                    9,962,919                            11,073,642        + 11,0%
SALBAC DRY SALAMI Salamuri crude-uscate   9,903,349                           22,948,676       + 131,7%
TOTAL GRUP (restrâns) AGRICOLA BACĂU 234,372,031                         284,753,103       + 21,5%

Notă: Grupul de Firme Agricola include şi alte companii cu activităţi adiacente .
Ca urmare a restructurarii organizatorice de la începutul anului, respectiv alocarea de forţă proprie de vânzări pe fiecare unitate de business, cea mai relevantă este cifra de afaceri la nivelul Grupului Agricola Bacău restrâns (fără firmele cu activităţi adiacente).

În concluzie, cifra de afaceri a firmei Agricola Internaţional SA şi, respectiv, a Grupului de firme Agricola Bacău îşi menţin trendul crescător.

Şi din punct de vedere al vânzărilor pe primele 9 luni ale acestui an se înregistrează creşteri la toate categoriile de produse, în comparaţie cu valorile înregistrate în aceeaşi perioada a anului trecut. În concluzie, se menţine tendinţa de creştere în ansamblu, pe care am semnalat-o în aprilie 2009 şi, respectiv, după primul semestru al anului în curs.

Astfel, la total segment carne de pui, vânzările Agricola Bacău înregistrează o creştere de 45,3% în volum şi o creştere valorică de 70%.
Cum aminteam, aceaste «plusuri» sunt şi rezultatul creşterii vânzărilor de carne refrigerată . În primele trei trimestre din 2009 faţă de intervalul similar din 2008, volumul de carne de pui refrigerată comercializată a crescut cu 96,5%, iar valoarea obţinută a crescut cu 118%.

De asemenea, ponderea cărnii refrigerate a crescut în ponderea vânzărilor totale de carne de pui. Dacă în 2009 carnea refrigerată de pui reprezenta 41,7% din total volum carne pasăre comercializată şi 56,5% din valoare, în 2009 volumul de refrigerate a crescut la 48,7%, iar valoarea la 62,6% din total carne de pasăre comercializată.

Lansarea noului produs inovator Puiul Familist a generat creşteri semnificative ale vânzărilor. Astfel, în perioada 10 august – 30 septembrie,vânzările sortimentului Puiul Familist sunt de 10 ori mai mari în volum în comparaţie cu vânzările înregistrate la sortimentul Pui grill tăviţă în perioada similară precedentă.

O altă creştere importantă o înregisrăm la business-ul „Ouă pentru consum”. Ulterior preluării de la începutul anului 2008, Avicola Lumina Constanţa s-a dezvoltat constant, având o distribuţie preponderent zonală, cu costuri mici.

Şi la salamurile crude-uscate, obţinute la Salbac Dry Salami, vânzările au înregistrat creşteri semnificative: cu 56,7% în volum şi 70,7% în valoare faţă de primele 9 luni ale anului 2008. Aici s-a remarcat sortimentul nostru cu cea mai mare notorietate, Salamul de Sibiu Agricola Bacău, care în lunile Iunie – iulie a.c. a ajuns lider în total segment Salam Sibiu comercializat pe piaţa din România , cu o cotă de 28,9% în volum.

Cu toate că piaţa mezelurilor şi specialităţilor din carne fierte şi afumate se menţine relativ la nivelul anului trecut (cu creşteri sau scăderi uşoare pe grupe de produse), preparatele Agricola Bacău fabricate la Conagra înregistrează, de asemenea, creşteri ale vânzărilor în 2009:+ 19% în volum şi + 37% în valoare. În această categorie, o creştere importantă a vanzărilor au avut-o crenwurştii de pui.

La semipreparate şi produse pre-gătite, pe care le obţinem la fabrica Europrod, creşterile înregistrate la 9 luni sunt de 12% în volum şi de 10,8% în valoare. Şnitelul semipreparat Agricola Bacău a înregistrat o creştere semnificativă, comparativ cu alte sortimente.

În ce priveşte exporturile, în primele 9 luni ale anului am livrat pe pieţele externe 2000 tone carne de pui şi semipreparate din carne, cu 128% mai mult decat anul trecut. Valoric, exporturile din 2009 înregistrează o creştere de 157% faţă de anul trecut.

La nivelul Grupului Agricola Bacău ne-am bugetat o creştere a cifrei de afaceri cu aproximativ 5%, în condiţiile în care firma Agriconstruct şi-a calibrat bugetul pentru 2009 în condiţii de criză, la jumătate din cifra de afaceri a anului 2008. Din analiza trendurilor credem că la sfârşitul anului vom putea raporta o creştere de 7-8% a cifrei de afaceri faţă de anul 2008, cu o marjă netă de 3,5 – 4%.
Avem un plan strategic pe 3 ani, cu obiective îndrăzneţe, investim în marketing şi managementul performanţei, restructurăm administrativ business-ul şi cred că reuşim să avem o atitudine de challenger, care va lansa constant în piaţă noi provocări.

Grigore HOROI
Preşedinte Agricola Bacău