Salamul de Sibiu Agricola Bacău se îndreaptă hotărât spre 55% cotă de piaţă

Bucureşti, 30 august 2012: În perioada iunie – iulie 2012, Salamul de Sibiu Agricola Bacău înregistrează un nou record pe piața internă, atingând o cotă de piaţă de 53,2% din punct de vedere valoric (49,2% în volum) în total segment Salam de Sibiu comercializat în România, potrivit ultimului raport de retail audit Nielsen Romania.

SIBIU-ETICHETA-NOUA

Salamul de Sibiu Agricola Bacău continuă astfel să câştige încrederea românilor şi să-şi majoreze cota de piaţă deţinuţă cu aproape 9 puncte procentuale față de iulie 2011, cand se poziționa la 45% cotă de piață valorică (42% in volum).

„Volumele de Salam de Sibiu Agricola Bacău comercializate în primele 8 luni ale acestui an depășesc cu puțin 410 tone, fiind cu aproape 7 procente mai mari decât cele din perioada similară a anului 2011. Valoric, procentul de creștere este de 17%: cifra de afaceri pe care o dezvoltăm din sortimentul Salam de Sibiu atinge în primele 8 luni ale acestui an 17,7 milioane lei” , arată Angelica Șmil, directorul Salbac, companie din Grupul Agricola Bacău specializată în producerea de salamuri crud-uscate și preparate fiert-afumate.

Putem vorbi în continuare de o creştere lunară de aproape un punct procentual în ceea ce priveşte cota de piaţă (excepție făcând lunile de debut ale anului calendaristic) , trend care consolidează poziţia de lider incontestabil al segmentului pentru Salamul de Sibiu produs în Bacău, având în vedere ecartul față de alte mărci.

„Vara aceasta, potrivit datelor oficiale, brandul Agricola este lider în categoria salamurilor crud-uscate pe piaţa din România, cu 16,4% cotă valorică, respectiv 12,2% în volum. Alături de noua performanţă a Salamului de Sibiu, cred că aceste rezultate răsplătesc efortul echipei Salbac – o echipă tânără care reușește să să pună la lucru, laolaltă, tradiția și valorile înaintașilor, tehnologia modernă în care am investit continuu și ambiția de a menține neatinse gustul și calitatea produselor noastre”, a adăugat Angelica Șmil.

Vânzările la categoria salamuri crude uscate și preparate din carne fierte afumate Agricola Bacău, a crescut, valoric, în prima jumătate a acestui an, cu 10,4 % faţă de aceeaşi perioadă din 2011. Grupa salamurilor crud-uscate înregistra la 6 luni vânzări în creștere cu 14%, în vreme ce preparatele fiert-afumate au marcat o uşoară scădere în volum. Este evidentă orientarea consumatorilor către produse considerate mai sănătoase, cu grad scăzut de procesare, în condițiile în care piaţa mezelurilor este în contracţie, cu până la 15 procente.

Pentru detalii:
Cristian Călin – Corporate PR Manager, pr@www.agricola.ro, 0743 108 459
Alexandra Ion – Communication Manager, alexandra.ion@r-g.ro, 0755.12.12.04

**********

Despre Agricola Bacău

Agricola Bacău este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie.

În 2010, Agricola Bacău deţine 14% din piaţa cărnii de pui, este lider cu 19% din piaţa de semipreparate şi produse de tip ready-meal, iar Salamul de Sibiu Agricola Bacău este lider în total segment Salam de Sibiu comercializat în România cu 45% cotă de piaţă valorică în mai 2011.

Agricola Bacău este caracterizată în primul rând prin diversitate şi prospeţine, fiind singurul furnizor din România care oferă pieţei interne cele mai multe categorii de produse:

• carne de pui refrigerată
• preparate şi specialităţi din carne fierte afumate
• salamuri crud uscate
• semipreparate şi produse tip ready meal din carne şi vegetale
• ouă şi praf de ouă
Din Grupul Agricola Bacău fac parte: Agricola Internaţional SA, Salbac, SA, Europrod SA, Avicola Lumina- Constanţa SA, Aicbac SA, Comcereal SA, Suinprod Siret SA, Agricontruct SA, G.A. Nutriție Animală SA

Unul dintre cele mai importante atribute ale brandului Agricola Bacău este acela de inovator, în special în ce priveşte noi concepte de prezentare a produselor:
Agricola Bacău este prima companie care a lansat în România sortimentele din carne de pui ambalate la tăviţă cu cryofilm, după care această metodă de ambalare a fost preluată şi de alţi jucatori din piaţă.
Agricola Bacău este şi primul brand de carne de pui care şi-a asumat un demers de responsabilitate socială, lansând în anul 2006 conceptul BIOSECURIZAT prin care a explicat oamenilor cum se aplică un plan de biosecuritate, crescând încrederea populaţiei în carnea de pui autohtonă şi sensibilizând autorităţile în scopul luării unor măsuri necesare în momente grele.

În 2009, Agricola Bacău a lansat în premieră un produs inedit pe piaţa românească de carne de pui, Puiul familist, ce se prezintă într-o formulă inovatoare de ambalare – un astfel de produs conceput cu grijă şi din grijă faţă de consumatori şi familiile lor.

În aprilie 2010, Puiul Antistres, comercializat în «tăviţa minune», unică în România, în care se şi găteşte, a reprezentat soluţia Agricola Bacău pentru gospodinele cu mai puţin timp liber.

În iulie 2010, Agricola Bacău a lansat Puiul Fericit, crescut în ferme mici, hrănit după o reţetă cu 80% porumb şi scos în aer liber, dedicat tuturor acelora care doresc să-şi amintească de gustul, culoarea şi savoarea puiului crescut la curte.

Agricola Bacău este şi primul producător de carne din România care, tot anul trecut,  a lansat o platformă on-line – www.creatordepofta.ro, dedicată informării consumatorilor în ceea ce priveşte o alimentaţie sănătoasă şi gustoasă, completată de inedit: puiul de la Agricola Bacău a plecat într-o călătorie în lume, unde va descoperi arome şi reţete noi pentru toţi cei care iubesc gustul cărnii de pasăre. Astfel, patru reprezentanţi ai on-line-ului românesc, Bobby Voicu, Adrian Hădean, Cristian China şi Dan Silviu Boerescu, oferă gurmanzilor reţete de pui din întreaga lume.