Produsele din carne Agricola Bacău sunt comercializate sub o nouă imagine

Bucureşti, 25 ianuarie 2010: După ce, în 2010, a comercializat o cantitate de carne de pui record faţă de ultimii ani, respectiv 26.164 tone (20.428 tone în 2009; 16.542 tone în 2008) Agricola Bacău a decis să-şi actualizeze identitatea, care va include toate categoriile de produse sub brandul umbrelă.

Acest demers are ca scop imprimarea unei coerenţe şi a unei unităţi comunicaţionale pentru cele 3 segmente de business: carne de pui, produse de tip ready-meal şi semipreparate. Soluţia dezvoltată va conferi relevanţă şi va diferenţia brandul Agricola pe fiecare dintre aceste pieţe. În noul layout predomină culoarea verde, iar noua siglă este acum în format 3D şi se identifică cu prospeţimea naturii şi cu valorile companiei care pun preţ pe calitate si naturaleţe (elemente grafice: dealuri verzi, copaci, apă şi cer însorit). Noua imagine, respectiv noile ambalaje ale cărnii de pasăre răspund preferinţelor consumatorilor prin lărgirea ariei de vizibilitate a cărnii proaspete de pui ambalate în pungă sau caserolă.

„În urma unei vaste cercetări de neuromarketing am decis să consolidăm imaginea Agricola Bacău. Compania noastră are produse de calitate pe toate segmentele de business, iar pentru 2011 ne propunem să aducem sub aceeaşi marcă toate aceste categorii. Vom avea astfel o comunicare mai coerentă şi vom oferi consumatorului încă de la raft o unitate de imagine şi a informaţiilor. Agricola Bacău are peste 18 ani de activitate şi pionierat în inovaţie pe piaţa cărnii de pasăre, atingând astăzi o cotă de piaţă de 14% (chiar 16% în retailul modern). Consider că această performanţă poate fi îmbunătăţită în contextul în care valorile şi notorietatea brandului Agricola Bacău vor fi însuşite coerent de toate categoriile de produse. Totodată, upgrade-ul de imagine al mărcii noastre pentru toate segmentele ne va aduce un plus de vizibilitate la raft deoarece noi, spre deosebire de ceilalţi jucători din piaţă, comercializăm cele mai multe categorii de produse, respectiv: carne de pui, preparate fierte afumate, salamuri crude uscate, produse tip ready-meal şi semipreparate, precum şi ouă pentru consum”, declară Grigore Horoi, preşedintele Agricola Bacău.

Procesul de consolidare a imaginii Agricola Bacău pentru cele trei categorii de produse reprezintă rezultatul unor studii ample realizate anul trecut pentru a identifica obiceiurile de consum. Toate acestea au furnizat informaţii relevante despre consumator şi au confirmat faptul că atributul cel mai important al unui produs este prospeţimea. Ca atare, noile ambalaje răspund preferinţelor consumatorilor crescând gradul de vizibilitate la raft a cărnii proaspete de pui ambalate în pungă sau caserolă.

Procesul de actualizare al identităţii aduce două noutăţi absolute pe piaţa cărnii de pasăre: comunicarea valorilor nutriţionale ale produsului se va face direct pe etichetă, cu scopul oferirii de informaţii suplimentare consumatorilor interesaţi de o alimentaţie sănătoasă şi echilibrată, precum şi prezenţa unui medalion aplicat pe caserole, care anunţă utilizarea unor ambalaje reciclabile pentru produsele Agricola Bacău, ca semn al interesului companiei în protejarea mediului.
Aceste inovaţii absolute pe piaţa cărnii de pasăre din România confirmă faptul că Agricola Bacău este un lider inovator, care susţine dreptul consumatorilor de a fi corect informaţi chiar de la raft.

*********
Despre Agricola Bacău

Agricola Bacău este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie.

Agricola Bacău este caracterizată în primul rând prin diversitate, fiind singurul furnizor din România care oferă pieţei interne cele mai multe categorii de produse:
• carne de pui refrigerată şi congelată, în carcasă sau în piese tranşate, ambalată în atmosferă
controlată (sistem BDF), tăviţă cu folie stretch sau pungă personalizată;
• preparate şi specialităţi din carne fierte afumate
• salamuri crude uscate
• semipreparate şi produse tip ready meal din carne şi vegetale
• ouă şi praf de ouă

Unul dintre cele mai importante atribute ale brandului Agricola Bacău este acela de inovator, în special în ce priveşte noi concepte de prezentare a produselor:
Agricola Bacău este prima companie care a lansat în România sortimentele din carne de pui ambalate la tăviţă cu cryofilm, după care această metodă de ambalare a fost preluată şi de alţi jucatori din piaţă.
Agricola Bacău este şi primul brand de carne de pui care şi-a asumat un demers de responsabilitate socială, lansând în anul 2006 conceptul BIOSECURIZAT prin care a explicat oamenilor cum se aplică un plan de biosecuritate, crescând încrederea populaţiei în carnea de pui autohtonă şi sensibilizând autorităţile în scopul luării unor măsuri necesare în momente grele.
În anul 2007, continuând inovaţiile în domeniul produselor proaspete şi sigure, Agricola Bacău a lansat prima linie de ambalare în atmosferă controlată (sistem BDF) din  România.

Anul trecut, Agricola Bacău a lansat în premieră un produs inedit pe piaţa românească de carne de pui, Puiul familist, ce se prezintă într-o formulă inovatoare de ambalare – un astfel de produs conceput cu grijă şi din grijă faţă de consumatori şi familiile lor.
În aprilie 2010, Puiul Antistres, comercializat în «tăviţa minune», unică în România, în care se şi găteşte, a reprezentat soluţia Agricola Bacău pentru gospodinele cu mai puţin timp liber.
În iulie 2010, Agricola Bacău a lansat Puiul Fericit, crescut în ferme mici, hrănit după o reţetă cu 80% porumb şi scos în aer liber, dedicat tuturor acelora care doresc să-şi amintească de gustul, culoarea şi savoarea puiului crescut la curte.

Pentru detalii:
Cristian Călin – Corporate PR Manager, pr@www.agricola.ro, 0743 108 459
Zenovia Grama – Senior PR Consultant Rogalski-Grigoriu, zenovia.grama@r-g.ro, 0745.12.12.71