Grigore Horoi a fost reinvestit în funcţia de preşedinte Agricola Bacău

Bucureşti, 22 martie 2012: Consiliul de Administraţie al societăţii Agricola Internaţional SA Bacău a fost reinvestit ieri cu toate prerogativele în cadrul Adunarii Generale a Actionarilor companiei pentru un nou mandat de 4 ani. De asemenea, boadul excecutiv al companiei a fost reconfirmat pentru încă un mandat: Grigore Horoi – preşedinte, Director General, Tatiana Cimpoeşu – Vicepreşedinte, Director Linia de Business Carne Pasăre, respectiv Gheorghe Covrig – Director Economic.

Preşedintele Agricola Bacău, Grigore Horoi, a subliniat faptul că perioada ultimilor 4 ani a fost caracterizată în primul rând de evoluţia a două fenomene de criză care au impactat puternic afacerile din domeniul agroalimentar. E vorba pe de o parte de seceta din perioada 2007 – 2008 la care s-a adăugat creşterea cererii manifestată la nivel mondial pentru materii prime din partea economiilor în creştere, ambele conducând la o explozie a preţurilor cerealelor, iar pe de altă parte acesta a amintit de criza financiară mondială care a debutat în 2008 şi care se manifestă la nivelul economiei globale şi în prezent.

În toată această perioadă Agricola Bacău şi-a remodelat business-ul, organizând afacerile firmelor din cadrul Grupului Agricola Bacău în linii de business care îşi gestionează resursele pe întreaga filieră a unei categorii de produs, de la achiziţii şi pană la vânzarea produsului. Totodată, volumele de marfă produse şi vândute au crescut punându-se astfel mai bine în valoare capacităţile existente. Au fost, de asemenea, îmbunătăţite capacităţile operaţionale – un obiectiv în ton cu preocupările industriei şi a fost consolidat în piaţă brandul Agricola Bacău, atât ca notorietate cât şi din punct de vedere al calităţilor sale percepute.

„Cred că suntem pe un drum bun – afirmă Grigore Horoi, preşedintele Agricola Bacău. Ultimii ani ne-au învăţat că e bine să ne focusăm atenţia, distinct, pe fiecare categorie de produs, fiind astfel mai aproape de consumatori şi capabili de reacţii rapide. Vom continua strategia de creştere a volumelor vândute, cu efecte vizibile în reducerea costurilor fixe, eficientizarea capacităţilor de producţie şi, nu în ultimul rând, în creşterea cotei de piaţă pe fiecare categorie: carne de pasăre, mezeluri, semipreparate, ouă. Suntem consecvenţi în alegerea nostră de a dopta o strategie de diferenţiere şi nu una de preţ: vom inova în continuare pentru consumatorii noştri şi le vom oferi produse care răspund unor cerinţe specifice ale diferitelor nişe. Rămân adeptul muncii în echipă şi al convingerii că valoarea livrată de o echipă este superioară realizărilor individuale. Tocmai de aceea susţin şi acord o mare atenţia creşterii valorii celei mai importante resurse ale companiei: oamenii.”

*********
Despre Agricola Bacău

Agricola Bacău este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie, care în septembrie 2012 împlineşte 20 de ani de la înfiinţare.

În 2011, Agricola Bacău deţine 15% din piaţa cărnii de pui , este lider cu 19% din piaţa de semipreparate şi produse de tip ready-meal , iar Salamul de Sibiu Agricola Bacău este lider în total segment Salam de Sibiu comercializat în România cu 38% cotă de piaţă în volum .

Agricola Bacău este caracterizată în primul rând prin diversitate şi prospeţine , fiind singurul furnizor din România care oferă pieţei interne cele mai multe categorii de produse:

• carne de pui refrigerată
• preparate şi specialităţi din carne fierte afumate
• salamuri crud-uscate
• semipreparate şi produse tip ready meal din carne şi vegetale
• ouă şi praf de ouă

Unul dintre cele mai importante atribute ale brandului Agricola Bacău este acela de inovator, în special în ce priveşte noi concepte de prezentare a produselor:
Agricola Bacău este prima companie care a lansat în România sortimentele din carne de pui ambalate la tăviţă cu cryofilm, după care această metodă de ambalare a fost preluată şi de alţi jucatori din piaţă.
Agricola Bacău este şi primul brand de carne de pui care şi-a asumat un demers de responsabilitate socială, lansând în anul 2006 conceptul BIOSECURIZAT prin care a explicat oamenilor cum se aplică un plan de biosecuritate, crescând încrederea populaţiei în carnea de pui autohtonă şi sensibilizând autorităţile în scopul luării unor măsuri necesare în momente grele.
În anul 2007, continuând inovaţiile în domeniul produselor proaspete şi sigure, Agricola Bacău a lansat prima linie de ambalare în atmosferă controlată ( sistem BDF ) din România.
În 2009, Agricola Bacău a lansat în premieră un produs inedit pe piaţa românească de carne de pui, Puiul familist , ce se prezintă într-o formulă inovatoare de ambalare – un astfel de produs conceput cu grijă şi din grijă faţă de consumatori şi familiile lor.
În aprilie 2010, Puiul Antistres , comercializat în «tăviţa minune», unică în România, în care se şi găteşte, a reprezentat soluţia Agricola Bacău pentru gospodinele cu mai puţin timp liber.
În iulie 2010, Agricola Bacău a lansat Puiul Fericit , crescut în ferme mici, hrănit după o reţetă cu 80% porumb şi scos în aer liber, dedicat tuturor acelora care doresc să-şi amintească de gustul, culoarea şi savoarea puiului crescut la curte.
Agricola Bacău este şi primul producător de carne din România care, tot anul trecut, a lansat o platformă on-line – www.creatordepofta.ro , dedicată informării consumatorilor în ceea ce priveşte o alimentaţie sănătoasă şi gustoasă, completată de inedit: puiul de la Agricola Bacău a plecat într-o călătorie în lume, unde descoperă arome şi reţete noi pentru toţi cei care iubesc gustul cărnii de pasăre împrebună cu patru reprezentanţi notorii ai on-line-ului românesc.