AGRICOLA si GAULT&MILLAU – despre creativitate si autenticitate

Cum alegem restaurantul potrivit

Fiecare dintre noi are propria relatie cu mancarea, care se formeaza inca din copilarie. Aceasta relatie este formata cel mai adesea prin asocierea de emotii si de amintiri in care exista un personaj principal: mama.

In varianta fericita, pentru noi mancarea inseamna dragoste, caldura, siguranta, rasfat, acasa. insa mancarea este pentru noi si un element central in interactiunile sociale. Nu ne putem inchipui sa ne adunăm si sa nu punem ceva pe masa.

Asadar, mâncarea are asocieri emoționale foarte puternice si tocmai de aceea pentru cel care mănâncă, cel care o (pre)gătește pune timp, implicare, cunoștințe, experiență, dragoste. Deci timpul pe care îl punem conștient sau inconștient atât în pregătirea mâncării, cât și în consumarea ei, împreună cu cei dragi, este la fel de important pentru noi.

Evident, din ce in ce mai des nu mai avem timpul si linistea necesara pentru a gati acasa. Traim aglomerat, pe fuga, ne simtim uneori privati de timpul petrecut alaturi de cei dragi.

Nu mai suntem educati in a ne pregati singuri mancarea si chiar daca uneori ne adunam vointa de a gati, ajungem la concluzia ca nu stim… , ca nu ne iese asa cum am dori. Si-avem doua solutii: ori invatam, de prin carti, emisiuni sau de pe net, ori iesim impreuna cu cei dragi la un restaurant.

Aici intervine alegerea: neaparat trebuie sa gasim un restaurant care are o comoara in bucatarie, adica un chef bucatar care iubeste mancarea, care pune in ea dragoste si pasiune.

La urma urmei, mancarea este energie, iasr daca vrem sa fie una benefica, sanatoasa, e bine sa alegem mancarea facuta cu dragoste si pasiune.

Asa gandim noi, la AGRICOLA si acestea sunt si motivele pentru care ne-am asociat  in aparitia unui ghid care sa ne indrume catre cele mai interesante restaurante din Romania.

 

GHIDULUI GAULT&MILLAU ROMÂNIA DE RESTAURANTE

A doua ediție a GHIDULUI GAULT&MILLAU ROMÂNIA DE RESTAURANTE conține recenzii pentru 275 de restaurante și localuri POP din 15 orașe din toată țara, precum și destinații speciale. Din cele 275 de restaurante și POP, 154 reprezintă noutăți, fiind selectate pentru prima dată în ghid.

Ghidul Gault&Millau a fost publicat mai întâi în Franța acum 50 de ani de doi jurnaliști pasionați – Henri Gault și Christian Millau – și s-a făcut cunoscut prin susținerea reprezentanților noii bucătării franceze precum Paul Bocuse sau frații TroisGros. În timp, ghidul a cunoscut un success internațional, Gault&Millau fiind acum prezent în peste 20 de țări și 5 continente.

În România, Gault&Millau își propune explorarea bucatariei locale prin evaluarea calității, creativității și autenticității descoperite în restaurantele locale.

Evaluatorii Gault&Millau sunt persoane care cunosc foarte bine și sunt pasionate de domeniul gastronomic, au un stil de viață care le permite să călătorească și să viziteze des restaurante, atât din România, cât și din afara țării și prin urmare stăpânesc un sistem solid de referințe culinare care le permite să evalueze corect și complet o experiență culinară. Echipa locală de evaluatori este formată din cetățeni români dar și expați care trăiesc și lucrează în România.

Evaluatorii Gault&Millau din România urmează un cod strict de etică, bazat pe aceleași principii oriunde este prezent ghidul în lume:

INTEGRITATEA: Scopul evaluatorilor este de a aprecia o experiență culinară de calitate, creativă, autentică și totală din perspectiva unui client obișnuit. De aceea evaluatorii analizează restaurantele într-un context de anonimitate totală: nu își declină niciodată identitatea de evaluator în timpul sau în afara procesului de evaluare, nu interacționează cu managementul restaurantului, plătesc nota de plată ca orice client, nu cer niciun fel de favoruri personale de la restaurante înainte, pe parcursul sau post-evaluare. Astfel, evaluările sunt realizate fără niciun fel de interferență cu restaurantele, care sunt analizate într-un context normal de funcționare.

INDEPENDENȚA: Independența este una dintre valorile principale pentru Gault&Millau, prin urmare evaluatorii nu sunt afiliați comercial niciunui jucător din sectorul culinar.

RESPONSABILITATEA: Evaluatorii au o perspectivă responsabilă asupra misiunii lor și o ințelegere aprofundată a mizei pe care o are evaluarea realizată pentru poziționarea acelui restaurant, pentru clienții și potențialii clienți. Această perspectivă vine atât din aplicarea unui sistem Gault&Millau de evaluare, unic, obiectiv și recunoscut internațional dar și din valorile care le ghidează propria experiența profesională.