Vânzările de carne de pui AGRICOLA au crescut cu 7%, iar cele de salamuri crud-uscate cu 19% în primul semestru 2015

Bucureşti, 21 iulie 2015:Dacă în prima jumătate a anului 2014 Grupul de firme AGRICOLA înregistra o creștere a cifrei de afaceri de 4% față de perioada similară din 2013, după primele 6 luni ale acestui an creșterea cifrei de afaceri cumulate este de 3,4% față de anul 2014, ajungând la 306,766 milioane lei.

Ușoara diminuare a ritmului de creștere este cauzată de scăderea cifrelor de afaceri generată de unele companii din grup care și-au calibrat activitatea în funcție de contextul de piață.
Companiile grupului care realizează CA mai mici în S1 2015 față de S1 2014 sunt:

– Aicbac SA (creșterea vacilor pentru lapte și culturi agricole) – 0,41%, Suinprod Siret SRL (creșterea porcinelor) – 13% și Agricola Magazine SRL (rețeaua de magazine AGRICOLA) – 20%.
Pe de altă parte, companiile Grupului care produc și vând sub brandul AGRICOLA au înregistrat creșteri semnificative ale cifrelor de afaceri/ vânzărilor față de prima jumătate a anului 2014.

Astfel, Agricola Internaţional SA, cea mai importantă companie a Grupului Agricola, în care sunt integrate lanțul de producție al cărnii de pasăre şi operatorul logistic, a înregistrat în primele 6 luni o cifră de afaceri similară celei din semestrul I al anului trecut, ajungând în prezent la circa 172 mil. lei.

Grigore HoroiCifra de afaceri se menține la nivelul anului trecut, situație cauzată în principal de diminuarea vânzărilor de nutrețuri combinate la terți. Cu toate acestea, în primele șase luni ale anului vânzările de carne de pui au crescut cu 6,8% în volum (19.043 tone), comparativ cu perioada similară din 2014, iar în valoare cu 5,2 procente, în contextul unei scăderi a preţului mediu al pieţei la carnea de pasăre, tendință manifestată atât în piața internă cât și pe piața europeană. Suntem consecvenți programului asumat pentru acest an, care vizează atingerea a 36.000 tone carne de pui comercializate. Dorim să creștem procentul de sortimente cu valoare mare (tranșate, fără piele) în portofoliul nostru de produse comercializate și, de asemenea, să creștem vânzarea de produse diferențiatoare AGRICOLA. Aproape 10% din totalul vânzărilor de carne de pui sunt reprezentate de produsele noastre inovatoare: Puiul Fericit, Puiul Familist, Puiul Antistres și Gama Ușor de gătit. Începând cu septembrie vom dubla producția de Pui Fericit deoarece piața cere acest produs valoros”, a arătat Grigore Horoi, președintele AGRICOLA Bacău.

Cifra de afaceri a companiei SALBAC a crescut în primele 6 luni cu 11,2%, ajungând la 47,439 mil. lei (față de 42,662 mil lei în 2014), în condițiile în care vânzările la categoria salamuri crud-uscate realizate au înregistrat cea mai mare creștere: 17% creștere în valoare, respectiv 19% în volum. În același timp, grupa salamurilor fiert-afumate înregistrează o ușoară scădere planificată a volumelor de 3,38%, în trendul pieței. „Menținem tendinţa de creștere la grupa salamurilor crud-uscate, unde performăm de ani buni și suntem lideri de piață. Salamul de Sibiu AGRICOLA își pătrează poziția de lider detașat în segment (52% valoric, 50% în volume). Am capacitat în întregime facilitatea de producție a salamurilor crud-uscate în care am investit anul trecut și controlăm cu atenție diminuarea producției de salamuri fiert-afumate, pe care o compensăm cu producția de sortimente proaspete cerute de piața internă și externă (mititei, carne tocată, cârnăciori prospeți)”, precizează Grigore Horoi.

Categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod, a înregistrat în primele 6 luni o creştere a cifrei de afaceri de 7,2% (14,044 mil. lei față de 13,101 mil lei în S1 2014). Vânzările acestor produse au înregistrat 5% creștere în volume.

Și la categoria ouă pentru consum, produse la Avicola Lumina-Constanţa, vânzările au înregistrat o creștere de 13,34 % (30,567 mil. ouă în 6 luni 2015), respectiv o creștere de 20,78% a vânzărilor valorice (10,236 mil. lei în S1 2015)

Compania Agricola Magazine SRL a înregistrat o diminuare a cifrei de afaceri cu 20% față de primul trimestru al anului trecut, în contextul în care numărul de magazine în care operează s-a redus față de perioada corespondentă de la 45 la 35 de unități.

Pentru detalii:
Cristian Călin – Corporate PR Manager, pr@agricola.ro, 0743 108 459
Dorian Ilie – Communication Manager, dorian.ilie@r-g.ro, 0743.12.12.35

 

Despre Agricola

Agricola este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie, care în septembrie 2014 a împlint 22 de ani de la înfiinţare.

În 2014, Agricola deţine 16% din piaţa cărnii de pui, este lider cu 19% din piaţa de semipreparate şi produse de tip ready-meal, iar Salamul de Sibiu Agricola este lider în total segment Salam de Sibiu comercializat în România cu 50% cotă de piaţă, medie, în valoare (Nielsen, 2014).

Agricola este caracterizată în primul rând prin diversitate şi prospeţine, fiind singurul furnizor din România care oferă pieţei interne cele mai multe categorii de produse:

  • carne de pui refrigerată
  • preparate şi specialităţi din carne fierte afumate
  • salamuri crude uscate
  • semipreparate şi produse tip ready meal din carne şi vegetale
  • ouă şi praf de ouă

Unul dintre cele mai importante atribute ale brandului Agricola este acela de inovator, în special în ce priveşte noi concepte de prezentare a produselor:
Agricola este prima companie care a lansat în România sortimentele din carne de pui ambalate la tăviţă cu cryofilm, după care această metodă de ambalare a fost preluată şi de alţi jucatori din piaţă.

Agricola este şi primul brand de carne de pui care şi-a asumat un demers de responsabilitate socială, lansând în anul 2006 conceptul BIOSECURIZAT prin care a explicat oamenilor cum se aplică un plan de biosecuritate, crescând încrederea populaţiei în carnea de pui autohtonă şi sensibilizând autorităţile în scopul luării unor măsuri necesare în momente grele.

În anul 2007, continuând inovaţiile în domeniul produselor proaspete şi sigure, Agricola a lansat prima linie de ambalare în atmosferă controlată (sistem BDF) din  România.
În 2009, Agricola a lansat în premieră un produs inedit pe piaţa românească de carne de pui, Puiul familist, ce se prezintă într-o formulă inovatoare de ambalare – un astfel de produs conceput cu grijă şi din grijă faţă de consumatori şi familiile lor.

În aprilie 2010, Puiul Antistres, comercializat în «tăviţa minune», unică în România, în care se şi găteşte, a reprezentat soluţia Agricola pentru gospodinele cu mai puţin timp liber.
În iulie 2010, Agricola a lansat Puiul Fericit, crescut minim 56 de zile în ferme mici, hrănit cu cereale şi scos în aer liber, dedicat tuturor acelora care doresc să-şi amintească de gustul, culoarea şi savoarea puiului crescut la curte.