Agricola Bacău produce ouă cu cifra 1 de la «găini fericite»

Bucureşti, 16 iulie 2012: „Puiul Fericit” – creat special pentru cei care vor să-şi aducă aminte de gustul şi savoarea puiului de altădată, crescut ca la curte, a făcut fericiți mulți consumatori din România. Este un motiv în plus pentru ca Agricola Bacău să revină în atenţia acestora îmbogăţindu-şi portofoliul de produse cu o alta inovaţie: ouă proaspete de la găini fericite.

Gaini-ouatoare-_-sistem-free-range_Avicola-Lumina

Agricola este primul mare producător din România care, în 2010, a dezvoltat o nișă prin crearea condițiilor de a scoate «Puii Fericiți», afară din hală, la iarbă verde și a-i hrăni ca altădată, la curte, cu o rețetă care înglobează 80% porumb.

Continuând atitudinea sa de lider inovator în industria avicolă, Agricola lansează în această lună ouăle proaspete marcate cu cifra 1, provenind de la «găini fericite». Investiţia de aproximativ 100 mii euro, la Avicola Lumina – Constanţa, companie a grupului Agricola, s-a finalizat cu amenajarea unei hale de găini ouătoare după sistemul free range care permite găinilor să iasă libere afară, în timpul zilei, fiecare pasăre beneficiind, potrivit reglementărilor europene în vigoare, de 4 metri pătraţi spaţiu exterior.

„Suntem consecvenţi în alegerea noastră de a adopta o strategie de diferenţiere şi nu una de preţ: inovăm în continuare pentru consumatorii noştri şi le oferim produse care răspund unor cerinţe specifice. Producem în acest moment ouă marcate cu cifra 1, provenind de la găini crescute în libertate, pe care noi le-am numit «fericite». Producem în continuare ouă proaspete marcate cu cifra 3, obţinute de la găini crescute în baterii îmbunătăţite, conform standardelor Uniunii Europene. Ne-am propus ca, în curând, să producem și ouă marcate cu cifra 2, de la găini crescute la sol. Dorim astfel să răspundem celor mai diverse şi exigente cerinţe ale consumatorilor noștri”, a declarat Grigore Horoi, președintele Agricola Bacău

OUA-FERICITE-3

Ouăle Agricola provenind de la găini fericite, marcate cu cifra 1, vor fi prezente, începând  cu aceată lună, în mai multe lanțuri ale retailului modern, precum și în magazinele Agricola Bacău. Prețul la raft al acestora este de circa 0,8 lei/ bucată. Ca formulă de ambalare, ouăle Agricola marcate cu cifra 1 sunt prezentate în  caserole din carton presat de culoare verde, personalizate, de 6, 10 și 15 bucăți.

Hala amenajată special la Avicola Lumina – Constanța, cazează 7000 capete găini ouătoare, într-un spațiu specific, standardizat. Astfel,  2/3 din spațiul interior este destinat odihnei și furajării. Tot aici este amplasat un spațiu destinat cuibăritului şi ouatului, prevăzut cu două planuri înclinate care se ridică automat la ora 18.00, evacuând găinile din cuibar, dar și ouăle – cu ajutorul unei benzi transportoare. Treimea rămasă a spațiului din hală este destinată scurmatului (o platformă coborâtă cu 1 metru mai jos decât spațiul de furajare), amenajată cu rumeguș. De asemenea, o latură a halei este prevăzută cu ferestre (standardizate ca dimensiuni) ce permit iesirea păsărilor pe pajiștea de langă fermă.

„Deocamdată «educăm» găinile pas cu pas, la învățăm să fie «fericite». Practic, acestea trebuie obişnuite să cuibărească în locul special amenajat, să coboare la scurmat, să iasă afară și să revină la lăsarea serii. Nu e uşor i trebuie multă răbdare, însă e treaba noastră și suntem hotărâţi să o facem cât mai bine. În acest moment putem produce circa 168 mii ouă cu cifra 1 pe lună, respectiv 2 milioane bucăţi pe an”, a declarat Vasile Bunduc, Directorul Avicola Lumina, Constanța.

În prima jumătate a anului 2012, Avicola Lumina Constanța a comercializat aproape 31 milioane ouă, cu 33 % mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut (când producția a fost redusă și ca urmare a derulării procesului de modernizare a celor 6 hale amenajate cu baterii îmbunătăţite, destinate obținerii ouălor marcate cu cifra 3). De asemenea, cifra de afaceri în primul semestru al acestui an este de aproximativ 17,1 milioane lei, cu aproape 70% mai mare decât cea corespunzătoare perioadei similare a anului trecut.

Agricola Bacău deține circa 5% din cota de piață a ouălor proaspete comercializate în România.

Pentru detalii:
Cristian Călin – Corporate PR Manager, pr@www.agricola.ro, 0743 108 459
Alexandra Ion – Communication Manager, alexandra.ion@r-g.ro, 0755.12.12.04

**********

Despre Agricola Bacău

Agricola Bacău este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie.

În 2010, Agricola Bacău deţine 14% din piaţa cărnii de pui, este lider cu 19% din piaţa de semipreparate şi produse de tip ready-meal, iar Salamul de Sibiu Agricola Bacău este lider în total segment Salam de Sibiu comercializat în România cu 45% cotă de piaţă valorică în mai 2011.

Agricola Bacău este caracterizată în primul rând prin diversitate şi prospeţine, fiind singurul furnizor din România care oferă pieţei interne cele mai multe categorii de produse:

• carne de pui refrigerată
• preparate şi specialităţi din carne fierte afumate
• salamuri crud uscate
• semipreparate şi produse tip ready meal din carne şi vegetale
• ouă şi praf de ouă
Din Grupul Agricola Bacău fac parte: Agricola Internaţional SA, Salbac, SA, Europrod SA, Avicola Lumina- Constanţa SA, Aicbac SA, Comcereal SA, Suinprod Siret SA, Agricontruct SA, G.A. Nutritie Animala SA

Unul dintre cele mai importante atribute ale brandului Agricola Bacău este acela de inovator, în special în ce priveşte noi concepte de prezentare a produselor:
Agricola Bacău este prima companie care a lansat în România sortimentele din carne de pui ambalate la tăviţă cu cryofilm, după care această metodă de ambalare a fost preluată şi de alţi jucatori din piaţă.
Agricola Bacău este şi primul brand de carne de pui care şi-a asumat un demers de responsabilitate socială, lansând în anul 2006 conceptul BIOSECURIZAT prin care a explicat oamenilor cum se aplică un plan de biosecuritate, crescând încrederea populaţiei în carnea de pui autohtonă şi sensibilizând autorităţile în scopul luării unor măsuri necesare în momente grele.

În 2009, Agricola Bacău a lansat în premieră un produs inedit pe piaţa românească de carne de pui, Puiul familist, ce se prezintă într-o formulă inovatoare de ambalare – un astfel de produs conceput cu grijă şi din grijă faţă de consumatori şi familiile lor.

În aprilie 2010, Puiul Antistres, comercializat în «tăviţa minune», unică în România, în care se şi găteşte, a reprezentat soluţia Agricola Bacău pentru gospodinele cu mai puţin timp liber.

În iulie 2010, Agricola Bacău a lansat Puiul Fericit, crescut în ferme mici, hrănit după o reţetă cu 80% porumb şi scos în aer liber, dedicat tuturor acelora care doresc să-şi amintească de gustul, culoarea şi savoarea puiului crescut la curte.

Agricola Bacău este şi primul producător de carne din România care, tot anul trecut,  a lansat o platformă on-line – www.creatordepofta.ro, dedicată informării consumatorilor în ceea ce priveşte o alimentaţie sănătoasă şi gustoasă, completată de inedit: puiul de la Agricola Bacău a plecat într-o călătorie în lume, unde va descoperi arome şi reţete noi pentru toţi cei care iubesc gustul cărnii de pasăre. Astfel, patru reprezentanţi ai on-line-ului românesc, Bobby Voicu, Adrian Hădean, Cristian China şi Dan Silviu Boerescu, oferă gurmanzilor reţete de pui din întreaga lume.