Agricola a exportat în primele 10 luni carne de pasăre de 10 milioane euro

Bacău, 22 noiembrie 2011.  Agricola Bacău, principalul exportator de carne de pasăre din România, a încasat în primele 10 luni ale anului circa 10 milioane de euro din exporturile de carne de pasăre. Compania a exportat în această perioadă aproximativ 20% din producţia sa, în contextul în care în 2010 exporturile nu au depăşit 12% din producţia realizată, iar în 2011 procentul cantitativ a fost de 22%.

Producția de carne de pasăre în 2012 este cu 5 procente mai mare și, prin urmare, și valoarea absolută a cantităților exportate în acest an este mai mare decât în primele 10 luni ale anului trecut. Valoric, Agricola a încasat cu 3% mai multă valută decât în 2011 din carnea de pasăre.

Pieptul de pui şi puiul grill Agricola au, fiecare, o pondere de 40% din totalul exporturilor companiei în 2012, care au ca destinații – în ordinea valorică descrescătoare – următoarele țări: Germania, Ungaria, Italia, Franța, Grecia, Bulgaria, Olanda.

“Agricola a avut dintotdeauna vocație de exportator, iar menținerea acestui canal de vânzare la o cincime din producția noastră asigură un aport de valută necesar, substanțial, dar și în echilibru corelat cu obiectivele noastre de creștere pe care le-am transformat în realitate în ultimii ani. Menționam încă de anul trecut că ne interesează piaţa Marii Britanii, unde deja colegii de la Europrod livrează de aproape doi ani produse de tip ready-meal. Colegii de la Salbac sunt activi pe piețele externe începând cu anul 2011”, a declarat Grigore Horoi, preşedintele Agricola Bacău.

Europrod, compania din cadrul Grupului Agricola specializată în produse ready-meal și semipreparate din carne are ca principală destinație a exporturilor Marea Britanie (alături de Irlanda și Malta), unde anul acesta a crescut – in primele 10 luni – cantitățile livrate cu 60% față de anul 2011, încasând circa 400 mii euro.

Alți 300.000 euro reprezintă valoarea exporturilor de mezeluri și specialități pe care Salbac le-a realizat în primele luni ale acestui an – primul an în care această companie face export. Principalele piețe unde ajung specialitățile din carne și salamurile Agricola sunt Italia (64%), Spania (35%) și, mai recent, în Marea Britanie.

“Ne interesează foarte mult, în continuare, piaţa internă, însă cea mai importantă «caracteristică» a consumului în 2012 a rămas prudenţa, iar în ceea ce priveşte carnea de pasăre estimez că nivelul consumului va crește doar cu câteva procente. Prin urmare, canalul de export rămâne una dintre prioritățile noastre”, a precizat Grigore Horoi.

Pentru detalii:
Cristian Călin – Corporate PR Manager, pr@www.agricola.ro, 0743 108 459
Alexandra Ion – Communication Manager, alexandra.ion@r-g.ro, 0755.12.12.04

**********

Despre Agricola Bacău

Agricola Bacău este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie.

În 2010, Agricola Bacău deţine 14% din piaţa cărnii de pui, este lider cu 19% din piaţa de semipreparate şi produse de tip ready-meal, iar Salamul de Sibiu Agricola Bacău este lider în total segment Salam de Sibiu comercializat în România cu 45% cotă de piaţă valorică în mai 2011.

Agricola Bacău este caracterizată în primul rând prin diversitate şi prospeţine, fiind singurul furnizor din România care oferă pieţei interne cele mai multe categorii de produse:

• carne de pui refrigerată
• preparate şi specialităţi din carne fierte afumate
• salamuri crude uscate
• semipreparate şi produse tip ready meal din carne şi vegetale
• ouă şi praf de ouă
Din Grupul Agricola Bacău fac parte: Agricola Internaţional SA, Salbac, SA, Europrod SA, Avicola Lumina- Constanţa SA, Aicbac SA, Comcereal SA, Suinprod Siret SA, Agricontruct SA, G.A. Nutritie Animala SA

Unul dintre cele mai importante atribute ale brandului Agricola Bacău este acela de inovator, în special în ce priveşte noi concepte de prezentare a produselor:
Agricola Bacău este prima companie care a lansat în România sortimentele din carne de pui ambalate la tăviţă cu cryofilm, după care această metodă de ambalare a fost preluată şi de alţi jucatori din piaţă.
Agricola Bacău este şi primul brand de carne de pui care şi-a asumat un demers de responsabilitate socială, lansând în anul 2006 conceptul BIOSECURIZAT prin care a explicat oamenilor cum se aplică un plan de biosecuritate, crescând încrederea populaţiei în carnea de pui autohtonă şi sensibilizând autorităţile în scopul luării unor măsuri necesare în momente grele.

În 2009, Agricola Bacău a lansat în premieră un produs inedit pe piaţa românească de carne de pui, Puiul familist, ce se prezintă într-o formulă inovatoare de ambalare – un astfel de produs conceput cu grijă şi din grijă faţă de consumatori şi familiile lor.

În aprilie 2010, Puiul Antistres, comercializat în «tăviţa minune», unică în România, în care se şi găteşte, a reprezentat soluţia Agricola Bacău pentru gospodinele cu mai puţin timp liber.

În iulie 2010, Agricola Bacău a lansat Puiul Fericit, crescut în ferme mici, hrănit după o reţetă cu 80% porumb şi scos în aer liber, dedicat tuturor acelora care doresc să-şi amintească de gustul, culoarea şi savoarea puiului crescut la curte.

Agricola Bacău este şi primul producător de carne din România care, tot anul trecut,  a lansat o platformă on-line – www.creatordepofta.ro, dedicată informării consumatorilor în ceea ce priveşte o alimentaţie sănătoasă şi gustoasă, completată de inedit: puiul de la Agricola Bacău a plecat într-o călătorie în lume, unde va descoperi arome şi reţete noi pentru toţi cei care iubesc gustul cărnii de pasăre. Astfel, patru reprezentanţi ai on-line-ului românesc, Bobby Voicu, Adrian Hădean, Cristian China şi Dan Silviu Boerescu, oferă gurmanzilor reţete de pui din întreaga lume.