Afacerile Grupului Agricola Bacău au crescut cu 8% în primele 3 luni

Bucureşti, 10 mai 2011. În primul trimestru al anului 2011, Grupul de firme Agricola Bacău a înregistrat o cifră de afaceri de 112,618 mil. lei, cu 8% mai mult faţă de cifra de afaceri înregistrată  în perioada similară a anului trecut (104,533 mil. lei).
Agricola Internaţional SA, cea mai importantă companie a Grupului de firme Agricola Bacău, în care sunt integrate lanțul de producție al cărnii de pasăre, reţeaua proprie de magazine şi operatorul logistic, a înregistrat în primele 3 luni ale acestui an o creştere a cifrei de afaceri cu 9%, ajungând în prezent la circa 71,742 mil. lei.

Rezultatele înregistrate până în acest moment sunt în linie cu obiectivele stabilite la începutul anului. Agricola Bacău a estimat, pentru 2012, o creştere a cifrei de afaceri cu 10% la carnea de pasăre, 12% la semipreparate şi produse ready-meal, 10% la salamuri crud- uscate şi preparate fierte afumate, respectiv o creștere de 50% la categoria ouă pentru consum. După cum anunțam la începutul anului, în 2011 s-au efectuat lucrări de  modernizare privind confortul păsărilor care au determinat scăderea producției de ouă pentru consum în acel an.

Vânzările de carne de pui au crescut, în primele trei luni ale acestui an, comparativ cu perioada similară din 2011, cu 5% în volum, în contextul unui început de an dificil, marcat de fenomene meteo extreme și de stagnarea pieţei  cărnii de pasăre. Creșterile în valoare sunt de 9%, provenite nu din creșterea prețurilor, ci din structura de produse comercializate – creșterea vânzării de sortimente cu valoare adăugată.

“Creşterea vânzărilor la carnea de pasăre face parte, după cum am precizat pentru prima oară în 2010, din strategia Agricola de a-și eficientiza activitatea, în principal prin creșterea volumelor vândute. Dacă în 2010 am comercializat putin peste 25.000 tone carne de pasăre, în 2011 am comercializat puțin peste 30.000 de tone, iar anul acesta estimăm vânzarea a 35.000 tone carne de pasăre. În același timp, am ales o strategie de diferențiere, în defavoarea unei strategii de preț care, in opinia noastră, nu face bine industriei. Suntem o companie inovatoare, Agricola fiind brandul care livrează consumatorilor produse proaspete dar și inovative, care răspund și chiar anticipează nevoile acestora. Și vin aici cu câteva exemple: Puiul Fericit, Puiul Familist, Edițiile de colecție ale Salamului de Sibiu, cu diferite arome prețioase. Cred că acum, la 20 de ani de la înființare, Agricola se află pe un drum bun”, a declarat Grigore Horoi, preşedinte Agricola Bacău.

Și în 2012, ca și anul trecut, 20% din producţia de carne de pui va pleca la export, însă cantitatea în valoare absolută va fi mai mare, în contextul în care este planificată o creștere de 10% la această categorie.

Principalele ţări în care este prezentă, în acest moment, Agricola Bacău sunt Germania, Olanda, Franţa, Grecia şi Marea Britanie, unde exporturile de produse de tip ready-meal de la  Europrod sunt în creștere anul acesta.

Vânzările la categoria salamuri crude uscate și preparate din carne fierte afumate realizate de Salbac, companie din cadrul Grupul Agricola Bacău, au au crescut, în primul trimestru al acestui an, cu 8% faţă de aceeaşi perioadă din 2011. În continuare, grupa salamurilor crud-uscate are performanţe excelente, aici înregistrându-se vânzări în creștere cu 14%, în vreme ce preparatele fierte afumate au o evoluție staționară. Este evidentă orientarea consumatorilor către produse considerate mai sănătoase, cu grad
scăzut de procesare.

„Suntem încrezători că vom menține tendinţa de creștere, în special la salamurile noastre crude uscate, unde performăm de ani buni, iar Salamul de Sibiu Agricola Bacău, prin poziția sa de lider în segment, ne ajută foarte mult. Vorbim în acest caz de o piață – cea a cărnii procesate – despre care se estimează, în 2012, că se va contracta cu aproape 15%”, precizează Grigore Horoi.

La categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod, în primul trimestru s-a înregistrat o creştere semnificativă a vânzărilor totale de semipreparate și produse ready meal cu 29% (un plus de 19% a vânzărilor volumice), pe fondul creșterii vânzărilor de produse vegetale din perioada Paștelui. „La această categorie de produse remarc creșterea cantităților exportate pe piața Marii Britanii și estimez că vom livra acolo până la 20% din producția totală de semipreparate. Am obținut la sfârșitul trimestrului unu recertificarea BRC (British Retail Certificate) – cel mai complex şi exigent standard privind siguranţa alimentară din toată Europa – iar în curând cred că vom comercializa pe piața Regatului Unit și mezeluri de la Salbac”, apreciază președintele Agricola Bacău.

La categoria ouă de consum, produse la Avicola Lumina Constanţa, se înregistrează  o creștere de 34% a vânzărilor faţă de primul trimestru al anului precedent, dar rata de creștere este influențată de proiectul de modernizare derulat în 2011.

Pentru detalii:
Cristian Călin – Corporate PR Manager, pr@www.agricola.ro, 0743 108 459
Alexandra Ion – Communication Manager, alexandra.ion@r-g.ro, 0755.12.12.04

**********

Despre Agricola Bacău

Agricola Bacău este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie.

În 2010, Agricola Bacău deţine 14% din piaţa cărnii de pui, este lider cu 19% din piaţa de semipreparate şi produse de tip ready-meal, iar Salamul de Sibiu Agricola Bacău este lider în total segment Salam de Sibiu comercializat în România cu 45% cotă de piaţă valorică în mai 2011.

Agricola Bacău este caracterizată în primul rând prin diversitate şi prospeţine, fiind singurul furnizor din România care oferă pieţei interne cele mai multe categorii de produse:

• carne de pui refrigerată
• preparate şi specialităţi din carne fierte afumate
• salamuri crud-uscate
• semipreparate şi produse tip ready meal din carne şi vegetale
• ouă şi praf de ouă
Din Grupul Agricola Bacău fac parte: Agricola Internaţional SA, Salbac, SA, Europrod SA, Avicola Lumina- Constanţa SA, Aicbac SA, Comcereal SA, Suinprod Siret SA, Agricontruct SA, G.A. Nutriție Animală SA

Unul dintre cele mai importante atribute ale brandului Agricola Bacău este acela de inovator, în special în ce priveşte noi concepte de prezentare a produselor:
Agricola Bacău este prima companie care a lansat în România sortimentele din carne de pui ambalate la tăviţă cu cryofilm, după care această metodă de ambalare a fost preluată şi de alţi jucatori din piaţă.
Agricola Bacău este şi primul brand de carne de pui care şi-a asumat un demers de responsabilitate socială, lansând în anul 2006 conceptul BIOSECURIZAT prin care a explicat oamenilor cum se aplică un plan de biosecuritate, crescând încrederea populaţiei în carnea de pui autohtonă şi sensibilizând autorităţile în scopul luării unor măsuri necesare în momente grele.

În 2009, Agricola Bacău a lansat în premieră un produs inedit pe piaţa românească de carne de pui, Puiul familist, ce se prezintă într-o formulă inovatoare de ambalare – un astfel de produs conceput cu grijă şi din grijă faţă de consumatori şi familiile lor.

În aprilie 2010, Puiul Antistres, comercializat în «tăviţa minune», unică în România, în care se şi găteşte, a reprezentat soluţia Agricola Bacău pentru gospodinele cu mai puţin timp liber.

În iulie 2010, Agricola Bacău a lansat Puiul Fericit, crescut în ferme mici, hrănit după o reţetă cu 80% porumb şi scos în aer liber, dedicat tuturor acelora care doresc să-şi amintească de gustul, culoarea şi savoarea puiului crescut la curte.

Agricola Bacău este şi primul producător de carne din România care, tot anul trecut,  a lansat o platformă on-line – www.creatordepofta.ro, dedicată informării consumatorilor în ceea ce priveşte o alimentaţie sănătoasă şi gustoasă, completată de inedit: puiul de la Agricola Bacău a plecat într-o călătorie în lume, unde va descoperi arome şi reţete noi pentru toţi cei care iubesc gustul cărnii de pasăre. Astfel, patru reprezentanţi ai on-line-ului românesc, Bobby Voicu, Adrian Hădean, Cristian China şi Dan Silviu Boerescu, oferă gurmanzilor reţete de pui din întreaga lume.