Afacerile Grupului Agricola Bacău au crescut cu 6% în primele 6 luni

Bucureşti, 23 iulie 2013. În primele 6 luni ale anului 2013, Grupul de firme Agricola Bacău a înregistrat o cifră de afaceri de 286.662 mil lei, cu 6% mai mult faţă de cifra de afaceri înregistrată în perioada similară a anului trecut (271,551 mil. lei).

Agricola Internaţional SA, cea mai importantă companie a Grupului de firme Agricola Bacău (în care sunt integrate lanțul de producție al cărnii de pasăre, reţeaua proprie de magazine şi operatorul logistic) a înregistrat în prima jumătate a anului o creştere a cifrei de afaceri cu 11%, ajungând în prezent la circa 181,522 mil. lei.

Rezultatele sunt în linia obiectivelor stabilite la începutul anului. Astfel, vânzările de carne de pui au crescut, în primele șase luni ale acestui an, comparativ cu perioada similară din 2011, cu 12% în volum, respectiv cu 23% în valoare.
“La carnea de pui avem în primele șase luni o creștere a cifrei de afaceri de 23%, adică 16.764 tone vandute în 2013 față de 15.005 tone în 2012. Prețul mediu al perioadei este cu 10% mai mare față de anul trecut. Nu pot să nu remarc faptul că în perioada 2009 – 2012 prețul mediu la carnea de pasăre comercializată în România a crescut doar cu 17%, adică mai puțin decât inflația înregistrată în aceeași perioadă, în timp ce costul resurselor de bază (cereale, șroturi, etc) a avut o creștere de peste 100%”, a declarat Grigore Horoi, preşedinte Agricola Bacău.

În prima parte a anului 2013 la export au plecat cantităţi similare cu cele de anul trecut, insă dacă acestea reprezentau în 2012 circa 20% din producţia de carne, în acest an vorbim de 16% din producţie, dar şi de cifre absolute sensibil egale. Principalele ţări în care este prezentă, în acest moment, Agricola Bacău sunt Germania, Olanda, Franţa, Grecia şi Marea Britanie.

Vânzările cumulate la categoria preparatelor din carne realizate de Salbac, companie din cadrul Grupul Agricola Bacău, au crescut, valoric, în primele 6 luni ale acestui an, cu 10 % faţă de aceeaşi perioadă din 2012, deși volumele vândute s-au redus cu 4%.

Pentru prima dată în ultimii ani există o ușoară tendință de scădere în volum a pieței salamurilor crude uscate, segment unde Salbac înregistrează performanţe excelente – de asemenea o creștere a cifrei de afaceri cu 10 procente. La preparatele fierte afumate, în condițiile în care piața acestor produse s-a comprimat până la 30% în ultimul an, scăderea de 4 procente a fost compensată de Salbac prin creștere vânzărilor de produse proaspete (mititei, cărnuri proaspete special pregătite pentru gratar, ș.a.) astfel încât cifra de afaceri realizată la grupa preparatelor fiert-afumate a crescut tot cu 10%.
„Ținând cont de tendința pieței, pot spune că rezultatele noastre sunt chiar bune. Ne vom focusa în special per grupa salamurilor Agricola crude uscate, grupă cu care ne menținem poziția de lider în reţelele de retail modern. De asemenea, în cazul Salamului de Sibiu Agricola Bacău, vom consolida poziția de lider detaşat, cu 50% cotă de piață în segment, în contextul în care piața acestui produs, pentru prima dată, scade cu câteva procente față de perioada similară a anului trecut., precizează Grigore Horoi.

La categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod, în primul semestru s-a înregistrat o creştere a vânzărilor totale cu 7%, pe fondul menținerii volumelor comercializate.

La categoria ouă de consum, după trimestrul al doilea, Avicola Lumina Constanța reușit sa compenseze diminuarea de 10 procente din primul trimestru al acestui an. S-au comercializat aproape 25,855 milioane ouă, cu 27 % mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut De asemenea, cifra de afaceri în primul semestru al acestui an este cu 13% mai mare decât cea corespunzătoare perioadei similare a anului trecut.
„Piața ouălor pentru consum a fost una interesantă dar și «tristă» în acest semestru. După o criză prelungită a resurselor furajere, la care se adaugă efortul de aliniere la standardele UE de bunăstare, industria s-a confruntat în această perioadă cu o situație mai mult decât interesantă: pentru un lung interval de timp costul de producție al oului a fost de 0,40 lei, iar prețul de vanzare a fost de 0,12 lei !…
Aș putea să concluzionez că industriile în care operează companiile Grupului Agricola traversează perioade dificile, cu costuri foarte mari la resurse, cu prețuri de vânzare afectate serios de puterea de cumpărare, dar și de «economia neagră» care situează România pe un loc «fruntaș» în Europa, după cum a m citit recent în presă”, a încheiat președintele Agricola, Grigore Horoi.