Afacerile Grupului Agricola Bacău au crescut cu 5% în primele 6 luni

Bucureşti, 24 iulie 2011. În primele 6 luni ale anului 2012, Grupul de firme Agricola Bacău a înregistrat o cifră de afaceri de 252,454 mil. lei, cu 5% mai mult faţă de cifra de afaceri înregistrată  în perioada similară a anului trecut (240,332 mil. lei).

Agricola Internaţional SA, cea mai importantă companie a Grupului de firme Agricola Bacău (în care sunt integrate lanțul de producție al cărnii de pasăre, reţeaua proprie de magazine şi operatorul logistic) a înregistrat în prima jumătate a anului o creştere a cifrei de afaceri cu 7%, ajungând în prezent la circa 163,350 mil. lei.

Rezultatele înregistrate se menţin în linia obiectivelor companiei stabilite la începutul anului. Agricola Bacău a estimat, pentru 2012, o creştere a cifrei de afaceri cu 10% la carnea de pasăre, 12% la semipreparate şi produse ready-meal, 10% la salamuri crude uscate şi preparate fierte afumate. În ceea ce priveşte categoria ouă pentru consum, compania se aşteaptă la o creştere de 50% a cifrei de afaceri, în contextul în care anul trecut s-au efectuat lucrări de  modernizare privind confortul păsărilor care au generat scăderea producției de ouă.

Vânzările de carne de pui au crescut, în primele șase luni ale acestui an, comparativ cu perioada similară din 2011, cu 3% în volum. Dacă începutul anului a fost unul dificil, marcat de fenomene meteo extreme (zăpezi foarte mari și temperaturi extrem de scăzute), în al doilea trimestru a fost necesară dimensionarea ofertei, ținând seama de bugetele consumatorilor substanțial afectate de vremea dificilă de la începutul anului. Totodată, prețul de achiziție al materiilor prime a crescut la un nivel nemaiîntâlnit. Creșterile în valoare a vânzărilor sunt de 7%, provenite din structura de produse comercializate – creșterea vânzării de sortimente cu valoare adăugată.

“Creşterea vânzărilor la carnea de pasăre face parte, din strategia Agricola de a-și eficientiza activitatea, inclusiv prin creșterea volumelor vândute. În primul semestru volumele de carne de pasăre comercializate au depășit 15.000 de tone și cred că până la sfârșitul anului ne vom apropia de ținta de 35.000 de tone”, a declarat Grigore Horoi, preşedinte Agricola Bacău.

Și în 2012, ca și anul trecut, 20% din producţia de carne de pui va pleca la export. Principalele ţări în care este prezentă, în acest moment, Agricola Bacău sunt Germania, Olanda, Franţa, Grecia şi Marea Britanie, unde exporturile de produse de tip ready-meal de la  Europrod sunt în creștere anul acesta.

Vânzările la categoria salamuri crud uscate și preparate din carne fierte afumate realizate de Salbac, companie din cadrul Grupul Agricola Bacău, au crescut, valoric, în primele 6 luni ale acestui an, cu 10,4 % faţă de aceeaşi perioadă din 2011.

În continuare, grupa salamurilor crude uscate are performanţe excelente, aici înregistrându-se vânzări în creștere cu 14%, în vreme ce preparatele fierte afumate au o uşoară scădere în volum, compensată de creşterea în valoare a vânzărilor cu 5%. Este evidentă orientarea consumatorilor către produse considerate mai sănătoase, cu grad scăzut de procesare.

„Piaţa mezelurilor este în contracţie, cu până la 15 procente. În acest context, pot spune că rezultatele noastre sunt chiar bune. Vom menține tendinţa de creștere în special la grupa salamurilor Agricola crud-uscate, grupă cu care suntem lideri în reţelele de retail modern. De asemenea, Salamul de Sibiu Agricola Bacău, prin poziția sa de lider detaşat în segment (peste 53% în retailul modern) ne ajută să ne consolidăm poziţia în piaţa acestor produse valoroase”, precizează Grigore Horoi.

La categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod, în primul semestru s-a înregistrat o creştere semnificativă a vânzărilor totale cu 22% (un plus de 14% a vânzărilor volumice), pe fondul creșterii vânzărilor de produse vegetale din perioada Paștelui şi a produselor proaspete tip grill de sezon.

La categoria ouă de consum, în prima jumătate a anului 2012, Avicola Lumina Constanța a comercializat aproape 31,474 milioane ouă, cu 33 % mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut (când producția a fost redusă și ca urmare a derulării procesului de modernizare a celor 6 hale amenajate cu baterii îmbunătăţite, destinate obținerii ouălor marcate cu cifra 3). De asemenea, cifra de afaceri în primul semestru al acestui an este de aproximativ 17,1 milioane lei, cu aproape 70% mai mare decât cea corespunzătoare perioadei similare a anului trecut.

„În această lună am lansat pe piață ouăle proaspete marcate cu cifra 1, provenind de la «găini fericite». Cu o investiţie de aproximativ 100 mii euro am amenajat o fermă de găini ouătoare după sistemul free range care permite găinilor să iasă libere afară, în timpul zilei, fiecare pasăre beneficiind, potrivit reglementărilor europene în vigoare, de 4 metri pătraţi spaţiu exterior. Livrăm în acest moment circa 168 mii ouă cu cifra 1 pe lună”, a încheiat Grigore Horoi, președintele Agricola.

Pentru detalii:
Cristian Călin – Corporate PR Manager, pr@www.agricola.ro, 0743 108 459
Alexandra Ion – Communication Manager, alexandra.ion@r-g.ro, 0755.12.12.04

**********

Despre Agricola Bacău

Agricola Bacău este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie.

În 2010, Agricola Bacău deţine 14% din piaţa cărnii de pui, este lider cu 19% din piaţa de semipreparate şi produse de tip ready-meal, iar Salamul de Sibiu Agricola Bacău este lider în total segment Salam de Sibiu comercializat în România cu 45% cotă de piaţă valorică în mai 2011.

Agricola Bacău este caracterizată în primul rând prin diversitate şi prospeţine, fiind singurul furnizor din România care oferă pieţei interne cele mai multe categorii de produse:

• carne de pui refrigerată
• preparate şi specialităţi din carne fierte afumate
• salamuri crude uscate
• semipreparate şi produse tip ready meal din carne şi vegetale
• ouă şi praf de ouă
Din Grupul Agricola Bacău fac parte: Agricola Internaţional SA, Salbac, SA, Europrod SA, Avicola Lumina- Constanţa SA, Aicbac SA, Comcereal SA, Suinprod Siret SA, Agricontruct SA, G.A. Nutritie Animala SA

Unul dintre cele mai importante atribute ale brandului Agricola Bacău este acela de inovator, în special în ce priveşte noi concepte de prezentare a produselor:
Agricola Bacău este prima companie care a lansat în România sortimentele din carne de pui ambalate la tăviţă cu cryofilm, după care această metodă de ambalare a fost preluată şi de alţi jucatori din piaţă.
Agricola Bacău este şi primul brand de carne de pui care şi-a asumat un demers de responsabilitate socială, lansând în anul 2006 conceptul BIOSECURIZAT prin care a explicat oamenilor cum se aplică un plan de biosecuritate, crescând încrederea populaţiei în carnea de pui autohtonă şi sensibilizând autorităţile în scopul luării unor măsuri necesare în momente grele.

În 2009, Agricola Bacău a lansat în premieră un produs inedit pe piaţa românească de carne de pui, Puiul familist, ce se prezintă într-o formulă inovatoare de ambalare – un astfel de produs conceput cu grijă şi din grijă faţă de consumatori şi familiile lor.

În aprilie 2010, Puiul Antistres, comercializat în «tăviţa minune», unică în România, în care se şi găteşte, a reprezentat soluţia Agricola Bacău pentru gospodinele cu mai puţin timp liber.

În iulie 2010, Agricola Bacău a lansat Puiul Fericit, crescut în ferme mici, hrănit după o reţetă cu 80% porumb şi scos în aer liber, dedicat tuturor acelora care doresc să-şi amintească de gustul, culoarea şi savoarea puiului crescut la curte.

Agricola Bacău este şi primul producător de carne din România care, tot anul trecut,  a lansat o platformă on-line – www.creatordepofta.ro, dedicată informării consumatorilor în ceea ce priveşte o alimentaţie sănătoasă şi gustoasă, completată de inedit: puiul de la Agricola Bacău a plecat într-o călătorie în lume, unde va descoperi arome şi reţete noi pentru toţi cei care iubesc gustul cărnii de pasăre. Astfel, patru reprezentanţi ai on-line-ului românesc, Bobby Voicu, Adrian Hădean, Cristian China şi Dan Silviu Boerescu, oferă gurmanzilor reţete de pui din întreaga lume.