Afacerile Grupului Agricola au crescut cu 8% în primele 9 luni

Bucureşti, 25 octombrie 2012.  423,331 milioane lei este cifra de afaceri înregistrată de Grupul de firme Agricola Bacău după primele 9 luni ale anului 2012, cu 8% mai mult faţă de cifra de afaceri înregistrată în perioada similară a anului 2011 (392 mil. lei).

Agricola Internaţional SA, cea mai importantă companie a Grupului de firme Agricola Bacău, care integrează linia de business carne de pasăre, rețeaua de magazine proprii și operatorul logistic, a înregistrat în primele 9 luni ale acestui an, față de perioada similară a anului trecut, o creştere a cifrei de afaceri cu 4%, ajungând în prezent la circa 267,21 mil. lei.

Vânzările de carne de pui Agricola au crescut constant în primele nouă luni ale acestui an. Comparativ cu perioada similară din 2011, Agricola a comercializat cu 5% mai multă carne de pasăre, în contextul în care piaţa s-a menținut constantă. Valoric, vânzările au crescut cu 14%, pe fondul creșterii ponderii în structura vânzărilor a cărnii refrigerat și a produselor tranșate, cu o valoare mai mare.

“La 30 septembrie volumele de carne de pui comercializate depășeau 24.360 tone, mai mult cu 5 procente decât anul trecut, asta în condiții de austeritate și de criză financiară. Cu siguranță Grupul Agricola va realiza creșterea pe care și-a propus-o pentru 2012, de 10%, deoarece vânzările se află pe un trend crescător. Astfel, volumele de carne comercializate până la 24 octombrie sunt cu 14% mai mari decât în octombrie 2011 ”, a declarat Grigore Horoi, preşedinte Agricola Bacău.

Agricola Bacău a crescut constant în ultimii ani, deși condițiile economice sunt vitrege. Astfel,  analiza multianuală relevă faptul că în sectorul de creștere a păsărilor, deși acesta realizează performanțe tehnice de nivel european, performanțele economice sunt foarte modeste: aproximativ 1 – 1,5% profit net din cifra de afaceri. “Cauzele sunt simplu de identificat: puterea de cumpărare redusă a populației și TVA foarte mare, nediferențiată pentru alimente așa cum este în majoritatea țărilor europene. Situația economică s-a agravat foarte, foarte mult în ultimul an din cauza creșterii costurilor la principalele resurse: peste 70% la cereale, respectiv 79% la șrotul de soia, în contextul în care acestea reprezintă mai mult de jumătate din costul kilogramului de carne. Chiar în aceste condiții, piața nu suportă majorări de prețuri corelate cu scumpirile la resursele de bază. Prin urmare vorbim de un echilibru financiar precar, care poate fi întărit doar prin derularea programelor de bunăstare”, a declarat Grigore Horoi, preşedinte Agricola Bacău.

Vânzările de preparate din carne fiert-afumate şi salamuri crud-uscate, obţinute la Salbac, companie din cadrul Grupul Agricola, îşi menţin creşterea înregistrată la jumătate acestui an. Astfel,  după 9 luni acestea continuă să fie mai mari cu 16% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în contextul în care piaţa mezelurilor este în scădere cu 15-20 de procente, după cum apreciază specialiştii. Grupa salamurilor crud-uscate, cu care Agricola este lider în piața din România (staţionară), înregistrează în trendul ultimilor 3 ani creşteri semnificative: 9% în volum, respectiv 20% în valoare. Datele Agricola arată că se accentuează tendinţa de orientare a consumului către produse mai scumpe şi percepute de către consumatori ca fiind mai sănătoase, în special  salamurile crud-uscate.

La categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod,  se menţine creşterea de 11% în volum a vânzărilor (17% în valoare), pe un trend de scădere a pieţei.

La categoria ouă de consum, în primele 9 luni, Avicola Lumina Constanța a comercializat 46,530 milioane ouă, cu 36 % mai mult decât în aceeași perioadă a anului 2011 (când producția a fost redusă și ca urmare a derulării procesului de modernizare a celor 6 hale amenajate cu baterii îmbunătăţite, conform standardelor UE).
Și la praf de ouă s-a înregistrat o creștere cu 21% a vânzărilor cantitative, plusul în cifra de afaceri  pentru această categorie fiind de 58%.

Pentru detalii:
Cristian Călin – Corporate PR Manager, pr@www.agricola.ro, 0743 108 459
Alexandra Ion – Communication Manager, alexandra.ion@r-g.ro, 0755.12.12.04

**********

Despre Agricola Bacău

Agricola Bacău este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie.

În 2010, Agricola Bacău deţine 14% din piaţa cărnii de pui, este lider cu 19% din piaţa de semipreparate şi produse de tip ready-meal, iar Salamul de Sibiu Agricola Bacău este lider în total segment Salam de Sibiu comercializat în România cu 45% cotă de piaţă valorică în mai 2011.

Agricola Bacău este caracterizată în primul rând prin diversitate şi prospeţime, fiind singurul furnizor din România care oferă pieţei interne cele mai multe categorii de produse:

• carne de pui refrigerată
• preparate şi specialităţi din carne fierte afumate
• salamuri crud uscate
• semipreparate şi produse tip ready meal din carne şi vegetale
• ouă şi praf de ouă
Din Grupul Agricola Bacău fac parte: Agricola Internaţional SA, Salbac, SA, Europrod SA, Avicola Lumina- Constanţa SA, Aicbac SA, Comcereal SA, Suinprod Siret SA, Agricontruct SA, G.A. Nutritie Animala SA

Unul dintre cele mai importante atribute ale brandului Agricola Bacău este acela de inovator, în special în ce priveşte noi concepte de prezentare a produselor:
Agricola Bacău este prima companie care a lansat în România sortimentele din carne de pui ambalate la tăviţă cu cryofilm, după care această metodă de ambalare a fost preluată şi de alţi jucatori din piaţă.
Agricola Bacău este şi primul brand de carne de pui care şi-a asumat un demers de responsabilitate socială, lansând în anul 2006 conceptul BIOSECURIZAT prin care a explicat oamenilor cum se aplică un plan de biosecuritate, crescând încrederea populaţiei în carnea de pui autohtonă şi sensibilizând autorităţile în scopul luării unor măsuri necesare în momente grele.

În 2009, Agricola Bacău a lansat în premieră un produs inedit pe piaţa românească de carne de pui, Puiul familist, ce se prezintă într-o formulă inovatoare de ambalare – un astfel de produs conceput cu grijă şi din grijă faţă de consumatori şi familiile lor.

În aprilie 2010, Puiul Antistres, comercializat în «tăviţa minune», unică în România, în care se şi găteşte, a reprezentat soluţia Agricola Bacău pentru gospodinele cu mai puţin timp liber.

În iulie 2010, Agricola Bacău a lansat Puiul Fericit, crescut în ferme mici, hrănit după o reţetă cu 80% porumb şi scos în aer liber, dedicat tuturor acelora care doresc să-şi amintească de gustul, culoarea şi savoarea puiului crescut la curte.

Agricola Bacău este şi primul producător de carne din România care, tot anul trecut,  a lansat o platformă on-line – www.creatordepofta.ro, dedicată informării consumatorilor în ceea ce priveşte o alimentaţie sănătoasă şi gustoasă, completată de inedit: puiul de la Agricola Bacău a plecat într-o călătorie în lume, unde va descoperi arome şi reţete noi pentru toţi cei care iubesc gustul cărnii de pasăre. Astfel, patru reprezentanţi ai on-line-ului românesc, Bobby Voicu, Adrian Hădean, Cristian China şi Dan Silviu Boerescu, oferă gurmanzilor reţete de pui din întreaga lume.