Afacerile Grupului AGRICOLA au crescut cu 13% în primul semestru 2018

 

Dacă în primele 6 luni ale anului 2017 înregistra o creștere de 6% față de anul precedent, în prima jumătate a anului 2018 Grupul de firme AGRICOLA și-a dublat dinamica și înregistrează o creștere a cifrei de afaceri de 13% față de perioada similară a anului trecut, ajungând la 358,235 milioane lei.

 

Creșterea cifrei de afaceri a Grupului este în special rezultatul creșterilor generate de vânzările companiilor din grup care realizează și comercializează produse sub brandul AGRICOLA.

 

Agricola Internaţional SA, cea mai importantă companie a Grupului AGRICOLA, în care sunt integrate lanțul de producție al cărnii de pasăre şi operatorul logistic, a înregistrat în primele 6 luni o cifră de afaceri de 225,986 mil. lei, în creștere cu 15,86% față de anul trecut. “Cifra de afaceri obținută este rezultatul unei creșteri cantitative cu 3% a cărnii de pasăre față de 2017, pe de o parte, dar în special este rezultatul creșterii cantitative a vânzărilor AGRICOLA de produse diferentiatoare, cu valoare adaugată mare, și mă refer aici la Puiul Familist, Gama Ușor de Gătiti, Puiul Fericit și Puiul Fermierului. În cazul Puiul Fericit, cu creștere lentă, rezultatele arată o creștere a volumelor vândute de 57%.

Strategia noastră este de a crește în continuare vânzările de pui cu creștere lentă, în ritmul în care și piața dorește acest lucru și chiar să inovăm în continuare”, declară Grigore Horoi, președintele AGRICOLA Bacău.

 

Cifra de afaceri a companiei SALBAC a crescut în primele 6 luni cu 9%, ajungând la 60,637 mil. lei, în condițiile în care vânzările la categoria salamuri crud-uscate realizate au înregistrat o creștere 10% în valoare, respectiv 7,39% în volum. În același timp, grupa salamurilor fiert-afumate înregistrează o creștere a volumelor de 7,78%, respectiv o creștere valorică de aproape 10%. „Menținem tendinţa de creștere la grupa salamurilor crud-uscate, unde suntem lideri de piață, Salamul de Sibiu AGRICOLA fiind în continuare lider detașat în segment”, precizează Grigore Horoi.   

Categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod, a înregistrat în primele 6 luni o creştere a cifrei de afaceri de 20,58% (24,527 mil. lei). Vânzările acestor produse au înregistrat o creștere în volume de 12,88%, în special din exporturi în țările UE.

 

La ouăle proaspete, obținute la Avicola Lumina – Constanța, s-au înregistrat în primul semestru al anului o creștere de 22,7% a vânzărilor volumice (37,784 mil. ouă) și o creștere valorică de 30%.

 

„Și anul acesta performăm la capitolul recunoastere: Puiul Fericit, Salamul de Sibiu, Salamul Levant au primit câte doua stele de aur in cadrul «Superior Taste Awards», organizat de ITQI la Bruxelles, iar Salamul de Sibiu, Salamul Levant si Babicul au primit medalii de argint, Babicul de bronz, in cadrul concursului de calitate Monde Selection 2018”, precizează Grigore Horoi.